Netværksstatus - Services og drift information samt netværks meddelelser



Netværksproblem (Løst)

Dato - 23.11.2018 00:00 - 23.11.2018 01:00

Påvirker Server - WHM01 | Prioritet - Kritisk

Generelt netværksproblem i server parken.
Det betød alle servere var utilgængelige.

Drift tilbage til normal igen.

Senest opdateret - 23.11.2018 00:10

Netværksproblerm (Løst)

Dato - 02.10.2018 11:00 - 02.10.2018 11:10

Påvirker Server - WHM01 | Prioritet - Kritisk

Vi oplever i øjeblikket netværksproblemer til alle servere.


EDIT

Løst, en core switch havde problemer og er blevet skiftet.

Senest opdateret - 03.10.2018 09:15

Mail problemer (Løst)

Dato - 01.02.2018 08:00 - 01.02.2018 09:24

Påvirker Server - WHM01 | Prioritet - Kritisk

Vi har her til morgen oplevet drifts problemer på mail serveren 

Problemet er løst, og driften skulle være tilbage til normalen. 

Senest opdateret - 05.02.2018 21:05

Mail problemer (Løst)

Dato - 01.02.2018 08:00 - 01.02.2018 09:24

Påvirker Server - WHM03 | Prioritet - Kritisk

Vi har her til morgen oplevet drifts problemer på mail serveren

Problemet er løst, og driften skulle være tilbage til normalen.

Senest opdateret - 01.02.2018 11:48

Mail problemer (Løst)

Dato - 01.02.2018 08:00 - 01.02.2018 09:24

Påvirker Server - WHM02 | Prioritet - Kritisk

Vi har her til morgen oplevet drifts problemer på mail serveren 

Problemet er løst, og driften skulle være tilbage til normalen. 

Senest opdateret - 01.02.2018 11:48

Servicevindue på WHM03 (MyHotel) (Løst)

Dato - 10.01.2018 23:00 - 11.01.2018 06:00

Påvirker Server - WHM03 | Prioritet - Høj

Vi skal flytte vores infrastruktur til et nyt og forbedret datacenter. Det nye datacenter er naturligvis fortsat placeret i Danmark.

Flytningen vil blive udført i perioden 23:00 til 06:00 for at forstyrrelsen bliver så minimal som mulig.

---
Flytningen er fuldført.


Senest opdateret - 25.01.2018 13:27

Servicevindue på WHM02 (MyHotel) (Løst)

Dato - 11.01.2018 23:00 - 12.01.2018 06:00

Påvirker Server - WHM02 | Prioritet - Høj

Vi skal flytte vores infrastruktur til et nyt og forbedret datacenter. Det nye datacenter er naturligvis fortsat placeret i Danmark.

Flytningen vil blive udført i perioden 23:00 til 06:00 for at forstyrrelsen bliver så minimal som mulig.

--- Flytningen er fuldført.

Senest opdateret - 25.01.2018 13:27

Driftsproblemer vedr. cp01.yayhosting.dk (Løst)

Dato - 09.01.2018 20:00 - 10.01.2018 22:30

Påvirker Server - CP01 | Prioritet - Kritisk

Vores datacenter oplever pr. driftsproblemer med serveren cp01.yayhosting.dk.
Alle services der kører på serveren, er pt. utilgængelige. Dette gælder web, mail og databaser.

Problemet er relateret til en problem på det underliggende SSD-storage.

Vi opdaterer lige så snart vi har noget nyt fra datacentret - teknikerne arbejder på at løse problemet.

Kl. 20:36: Problemet er løst.

Senest opdateret - 09.01.2018 20:36

Servicevindue på WHM01 (MyHotel) (Løst)

Dato - 06.01.2018 23:00 - 07.01.2018 06:00

Påvirker Server - WHM01 | Prioritet - Høj

Vi skal flytte vores infrastruktur til et nyt og forbedret datacenter. Det nye datacenter er naturligvis fortsat placeret i Danmark.

Flytningen vil blive udført i perioden 23:00 til 06:00 for at forstyrrelsen bliver så minimal som mulig.

01:15
Flytningen af MyHoteller fra WHM01 går planmessigt fremad.

02:31
Flytningen af MyHoteller fra WHM01 er nu gennemført indenfor 2-3 timer vil alle domæner pege korrekt.

Senest opdateret - 08.01.2018 21:38

Udfald på netværk grundet DDOS-angreb (Løst)

Dato - 26.09.2017 21:11 - 28.09.2017 13:10

Påvirker System - Netværk | Prioritet - Kritisk

Der har været en række udfald på vores netværk i perioden 20:28 til 21:03 her til aften.

Forbindelsen lader til at være normaliseret nu (21:15). Vores teknikere er i dialog med teknikere i datacenter vedr udredning.

----

Opdatering Onsdag, kl 17:34

Vores netværksudbyder i datacentret har i løbet af i dag og igår aftes været ramt af et alvorligt DDOS-angreb fra udlandet.

Netværksteknikerne i datacentret har fået stabiliseret infrastrukturen ved at lede internettrafikken over sekundære linjer (som ikke er belastede af angrebet), så derfor burde alt svare fint igen.

Der kommer naturligvis en øvelse i at rykke tilbage igen, men det bliver først når de primære linjer ikke længere er under DDOS angreb. Der er dog ikke nedetid forbundet med dette.

----

Opdatering Torsdag, kl 09:58

Der er fortsat periodiske udfald på en del af vores systemer - det hele bunder fortsat i et stort DDOS angreb imod vores datacenter-leverandør og vores søster center i Holland.


Vi beklager ulejligheden og er mindst lige så frustrerede som jer.

----

Opdatering Torsdag, kl 17:28

YayHosting er fortsat under DDOS angreb - dog virker vores anti DDOS system som forventet nu. Vores teknikere er igang med at gennemgå hele vores system og vil herefter udarbejde en RCA som vil være at finde her på siden så snart den er klar. Forvent at vi har udarbejdet den inden fredag d. 6.oktober.2017.

Vi beklager endnu engang de gener dette måtte have medført.

 

Senest opdateret - 28.09.2017 17:30

Akut driftarbejde på netværk (Løst)

Dato - 23.05.2017 01:00 - 23.05.2017 11:57

Påvirker System - Netværk (datacenter) | Prioritet - Kritisk

Alle netværk genstartes i datacenteret i forbindelse med noget akut driftarbejde.

Senest opdateret - 23.05.2017 11:57

Servicevindue: Netværksarbejde (Løst)

Dato - 04.04.2017 00:00 - 02.05.2017 08:51

Påvirker Andre - Netværk | Prioritet - Høj

For at gøre vores netværk bedre, har vi planlagt arbejde.
Under servicevinduet vil vi, flytte vores knudepunkt fra Albertslund, til vores Taastrup node, således at transittider og redundans, til vores datacenter forbedres.

Arbejdet skønnes at tage et kort øjeblik, men forvent at vores netværk er ufremkommeligt, i hele servicevinduet.

Senest opdateret - 26.03.2017 22:49

WHM03 fejler efter storage arbejde (Løst)

Dato - 04.03.2017 09:10 - 04.03.2017 12:40

Påvirker Server - WHM03 | Prioritet - Kritisk

MyHoteller placeret på WHM03 er desværre offline i skrivende stund pga. fejl efter storage flytning.

Vores teknikere arbejder på højtryk for at få WHM03 op at køre igen.

** 12:13 **

Vores teknikere arbejder fortsat på problemløsningen. Vi har på nuværende tidspunkt intet tidsestimat.

** 12:23 **

Problemet er nu fundet - vores teknikere forventer problemet er løst indenfor kort tid.

** 12:40 **

Problemet er nu løst - vi beklager de gener dette har måtte medføre.

Senest opdateret - 04.03.2017 22:03

Servicevindue: VCENTER (Løst)

Dato - 05.03.2017 22:00 - 05.03.2017 23:04

Påvirker System - påvirker alle systemer | Prioritet - Kritisk

Fra søndag 5.marts.2017 kl 22:00 til mandag 6.marts.2017 kl 02:00 er der planlagt et større servicevindue hos YayHosting.

Der kan være perioder den 6.marts.2017 hvor systemerne kan virke langsomme eller utilgængelige..

 

Senest opdateret - 04.03.2017 12:57

Servicevindue: Storage arbejde (Løst)

Dato - 04.03.2017 00:00 - 04.03.2017 12:11

Påvirker Andre - WHM02 og WHM03 | Prioritet - Høj

Vi er nødsaget til at lukke alle MyHoteller placeret på WHM02 og WHM03 ned i lørdag den 04.marts.2017 fra kl 00:00 indtil senest 06:00. Forventet sammenlagt nedetid er 3-4 timer. Vi beklager de gener det måtte medføre.

Senest opdateret - 21.02.2017 21:19

Lange svartider (MyHotel) (Løst)

Dato - 21.02.2017 14:40 - 04.03.2017 00:05

Påvirker System - MyHotel | Prioritet - Høj

Flere kunder har rapporteret lange svartider på enkelte MyHoteller placeret på WHM01 og WHM03 - vores teknikere i datacenteret undersøger pt. sagen.

** 15:45 **

Der foretages akut genstart WHM01 i forbindelse med fejlsøgning. Alle MyHoteller placeret på WHM01 og WHM03 vil være nede i en kort periode.

** 16:00 **

Vores teknikere i datacenteret arbejder fortsat på en løsning - vi beklager de gener det måtte medføre.

** 16:41 **

Det store problem er nu løst så alle sider kan tilgåes igen. Dog melder vores teknikere at arbejdet taget længere tid en først antaget og der vil kunne opleves periodisk lange svartider indtil midnat.

Endnu engang skal vi beklage de gener dette måtte medføre.

Senest opdateret - 21.02.2017 19:59

Netværksudfald (Løst)

Dato - 04.02.2017 11:50 - 04.02.2017 12:58

Påvirker System - Alle systemer | Prioritet - Kritisk

Vi har i dag oplevet indtil flere udfald på vores netværk.
Disse udfald skyldes hardware nedbrud, på vores anti-ddos system.
Da alt vores internet transit føres gennem vores centrale anti-ddos system, hvilket betød at alt ingress transit blev afbrudt.

Systemet er igen stabiliseret, og der vil nu ske et hardware udskift.
Der kan forekomme en kort ARP flapping, når internettransitten bliver flyttet til den nye port, i det nye hardware.

Vi beklager de gener, dette må have medført for dig.

Senest opdateret - 04.02.2017 13:23

Planlagt: Backbone (Løst)

Dato - 24.11.2017 02:00 - 24.01.2017 06:00

Påvirker System - Alle systemer | Prioritet - Høj

Tirsdag den 24.01.2017 fra kl 02:00 til 06:00 vil der blive foretaget planlagt driftarbejde på vores backbone.

Det drejer sig om firmware opdateringer, og derfor er vi nødsaget til at genstarte netværket flere gange undervejs.

Arbejdet påvirker alle YayHostings services.

Forventet nedetid:

4 x 8 minutter i løbet af servicevinduet


Senest opdateret - 24.01.2017 07:25

Netværksnedbrud i datacenter (Løst)

Dato - 19.01.2017 13:55 - 00.00.0000

Påvirker Andre - Påvirker alle systemer | Prioritet - Kritisk

Problemet er løst. Vi er i dialog med datacenteret ved hvad der gik galt.

Senest opdateret - 19.01.2017 14:29

Netværksproblemer hos udbyder (Løst)

Dato - 22.11.2016 09:05

Påvirker System - MyHoteller + reseller-løsninger | Prioritet - Høj

Vores ISP i datacentret havde et netværksmæssigt problem, som de nu har løst.
Problemet opstod i nat og blev løst ca. kl. 09:00 tirsdag morgen.

Vi beklager generne ovenstående måtte have medført.


Senest opdateret - 22.11.2016 09:07

Planlagt arbejde: Netværk (Løst)

Dato - 22.11.2016 00:01 - 22.11.2016 06:00

Påvirker System - Påvirker alle systemer | Prioritet - Høj

Vi er med kommunalt mandat, i forbindelse med metrobygning på Mozarts plads 2450 København SV, blevet pålagt at flytte vores fiber forbindelser.
Disse vil derfor blive delt, flyttet og sammensplejset i en ny-etablering.

Vi vil selvfølgeligt arbejde mod at, dele, flytte og splejse vores fiberoptiske forbindelser hurtigst muligt under vores arbejde, dog er netværksafbrydelse uundgåeligt.
Så snart arbejdet er afsluttet, vil vi igen annoncere at vores netværksoperationer er normale.

OPDATERING

KL 08:21 er arbejdet på Mozarts plads gennemført. Alle netforbindelser er klarmeldt, og netværksafbrydelserne er dermed overstået.

Senest opdateret - 22.11.2016 09:00

Problemer med Hosted Exchange (Løst)

Dato - 21.11.2016 17:37

Påvirker System - Hosted Exchange | Prioritet - Høj

Visse kunder oplever i øjeblikket ufremkommelighed på Hosted Exchange.

Problemet er relateret til det driftsproblem vores datacenter-leverandør havde tidligere på dagen.
Deres teknikere arbejder på højttryk for at løse problemet.

Statusopdatering kl. 19:00: Hosted Exchange er nu i normal drift igen.

Senest opdateret - 21.11.2016 19:11

Problemer med SSD-storage på reseller-løsning (Løst)

Dato - 21.11.2016 09:32

Påvirker System - Reseller-løsninger der bruger SSD storage | Prioritet - Kritisk

Det datacenter vi benytter har pt. en driftsforstyrrelse der gør at SSD-storage på enkelte Reseller-løsninger pt. ikke er tilgængelig.
Vi er blevet informeret om at teknikerne arbejder på at løse problemet.

Vi beklager generne som ovenstående nedbrud medfører.

Status 10:30:
Teknikerne i datacentret arbejder fortsat på højttryk for at løse problemet.

Status 12:30:
Der er desværre ingen nyheder - sidste nyt fra vores leverandør, er fortsat at deres teknikere arbejder på at løse problemet.

Status 14:45:
Reseller-serveren cp01.yayhosting.dk er oppe igen.

Status 16:00:
Alle services er nu oppe igen. Vi beklager generne driftsforstyrrelsen har skabt og vi igangsætter en alvorlig dialog med vores udbyder vedr. dagens udfordringer.

Senest opdateret - 21.11.2016 17:30

Driftsproblemer (Løst)

Dato - 08.11.2016 17:31

Påvirker System - Enkelte reseller- og MyHotel løsninger | Prioritet - Kritisk

Vores samarbejdspartner som driver det datacenter hvor vores servere er hosted, oplever pt. driftsproblemer.

Derfor oplever du ufremkommelighed på de services du har hos samt vores hjemmeside. Vores hjemmeside synes dog at være oppe igen, men det er ingen garanti for at alle problemerne er løst.
Vi ved at udbyderens teknikere arbejder på højtryk for at løse problemet, men vi kan desværre endnu ikke give en ETA på hvornår problemerne er løst.

--

Root Cause Analysis

Vedrørende nedbrud på VMware vSphere tjenester samt VMware fiber SAN storage.

Tirsdag d. 08/11-2016 kl 15:59 opstod der afbrydelse mellem 3 SAN storage noder, og VMware vSphere Hypervisorer. Denne afbrydelse blev opdaget af NOC tjenesten i samme øjeblik som afbrydelsen fandt sted, hvorefter fejlretningen øjeblikkeligt blev iværksat. Det lykkedes indenfor relativ kort tid, at få genetableret forbindelsen mellem VMware Hypervisorerne og fiber SAN storage noderne.

Mod forventning skete det dog, at VMware SAN noderne blev ved med at blive afbrudt til VMware Hypervisorerne. Klokken 16:20 blev der taget kontakt til den tyske SAN software leverandør, der i samarbejde med iODC, fik fremfundet at disse afbrydelser skyldtedes en kombination af, modtager-datamisfortolkning af datainstruktioner sendt fra VMware hypervisorerne til VMware SAN noderne, og vice versa, med det resultat, at VMware Hypervisorerne, afbrød deres forbindelser til de virtuelle servere på disse.

Senest opdateret - 08.11.2016 21:37

Udfald på Hosted Exchange (Løst)

Dato - 03.11.2016 10:10

Påvirker Server - | Prioritet - Kritisk

Vi oplever i øjeblikket udfald på Hosted Exchange systemerne.

Vores teknikere arbejder på højtryk for at løse problemet.


--

Hvis problemet ikke er løst inden, vil driftstatus blive opdateret igen kl 12:00.
--

Update kl. 11:20:
Problemet er nu løst.

Senest opdateret - 03.11.2016 11:28

Problemer med web-adgang til visse hjemmeside (Løst)

Dato - 16.10.2016 10:19

Påvirker System - MyHoteller | Prioritet - Kritisk

Vi oplever i øjeblikket et problem med at MyHoteller ikke kan tilgås via normal web-trafik.
Mail/FTP/SQL m.m. er ikke umiddebart berørt af problemet.

Vores teknikere er allerede i fuld gang med at se på problemet.

---

Problemet er løst.

Senest opdateret - 17.10.2016 08:15

Problemer med whm02 (Fejl 403) (Løst)

Dato - 24.09.2016 10:46

Påvirker Server - WHM02 | Prioritet - Høj

Vi oplever pt. problemer med én af vores webservere (whm02).

Når man forsøger at tilgå enkelte sider, fremkommer fejl 403 Forbidden.
Mail, SQL m.m. er ikke berørt af problemet.

Vores driftsteam er i fuld gang med fejlsøgningen.

UPDATE 11:41: Problemet er nu løst.

Senest opdateret - 24.09.2016 11:41

Installation af LiteSpeed / PHP version 5.4 e (Løst)

Dato - 14.09.2016 08:00 - 14.09.2016 15:14

Påvirker System - MyHotel | Prioritet - Lav

Vi opgradere vores system fra Nginx til LiteSpeed søndag den. 14.september.2016 kl 08-21.

Dette vil påvirke driften i mindre grad i 1-2 minutter pr. server.

Vigtigt vedr. PHP version 5.4

Nedenstående gælder kun et mindre antal af vores kunder som har hjemmeside der køre med PHP v5.4.

I forbindelse med opdateringerne og for at holde vore kunders hjemmeside så sikre som muligt, fjernes muligheden for at køre PHP version 5.4.

Standard versionen af PHP er 5.6. Har du funktioner der kræver PHP version 5.4 bør du ændre disse inden vi udføre dette planlagte arbejde.


Installation er gennemført.

Senest opdateret - 16.09.2016 16:50

Akut systemarbejde på CP01 (Løst)

Dato - 14.09.2016 15:12

Påvirker Andre - Reseller delt | Prioritet - Kritisk

Vi har været nødsaget til at lukke for adgangen til CP01 midlertidigt imens vi arbejder med noget akut sikkerhedsarbejde.

*15:45
Vi er pt. ved at rulle den sikkerhedsopdatering der var skyld i nedbruddet tilbage. Forvent en nedetid på yderligere 30 minutter.

*16:00
Problemet er nu løst - i perioden 16:00 til 16:30 kan systemet virke langsommere end normalt, dette skyldes at systemet gennemgår samtlige webhoteller og tilretter en fejl der forårsagede nedbruddet.

OBS!
Har du hjemmesider der var sat til at køre en ældre PHP version end 5.6 skal du manuelt slå den ældre version til igen. 

Af sikkerhedsmæssige oversager anbefaler vi ikke at du benytter ældre versioner end PHP version 5.6.



Vi beklager ulejligheden


RCA:

Problemet opstod i forbindelse med en standard opdatering til KernelCare. KernelCare er et system der gør det muligt at opdatere kernen i CloudLinux uden genstart.

I forbindelse med opdateringen blev cPanel tvunget til at opdatere EasyApache fra version 3 til version 4. Denne opdatering var planlagt under kontrollerede forhold i starten af oktober. Dog blev den tvunget igennem fejlagtigt.

Vi måtte derfor udføre en opdatering af EasyApache 3 til version 4 for at få CP01 til at fungere igen efter hensigten. Vi er i dialog med CloudLinux og cPanel for at forhindre lign. hændelser fremover.

Senest opdateret - 14.09.2016 16:05

Ingen forbindelse til mail (Løst)

Dato - 08.09.2016 15:08 - 08.09.2016 16:28

Påvirker Server - | Prioritet - Høj

Der er pt. ingen forbindelse til vores Hosted Exchange system. Vores teknikere arbejder på at få problemet løst.

Problemet er nu løst - vi beklager ulejligheden.

Senest opdateret - 08.09.2016 16:28

Servicevindue: Opdatering af cPanel/WHM (Løst)

Dato - 21.08.2016 12:00 - 21.08.2016 12:43

Påvirker System - Alle Myhoteller og delt reseller | Prioritet - Medium

Vi opgradere søndag 21.08.2016 cPanel/WHM.

Det bør umiddelbart ikke give nogle nedetider - dog skal man være opmærksom på at hvis man benytter PHP selector på sit MyHotel at man i nogle tilfælde skal opsætte php indstillingerne på ny.

Dette skyldes en større opdatering af cPanel/WHM og nogle implementeringer vi foretager i forbindelse med nogle nye lanceringer senere på året.

Den nye version af cPanel/WHM giver øget skalerbarhed i forbindelse med valg af PHP versioner og php indstillinger.

kl 12:42 Opdatering gennemført på samtlige servere.

Senest opdateret - 21.08.2016 12:43

Forstyrelser på WHM02 (Løst)

Dato - 01.08.2016 12:50

Påvirker Server - WHM02 | Prioritet - Kritisk

Vi oplever i øjeblikket driftforstyrelser på WHM02 - vores teknikere er igang!

Problemet er nu løst - vi beklager ulejligheden

Senest opdateret - 01.08.2016 12:56

Længere svartid end normalt (Løst)

Dato - 14.07.2016 21:28 - 15.07.2016 07:40

Påvirker Andre - Påvirker alle systemer | Prioritet - Kritisk

Vores teknikere har konstateret længere svartid på samtlige systemer. 

Vi undersøger i øjeblikket årsagen til problemet og forventet at være tilbage på fuld styrke inden længe.

Næste opdatering kl 22:30

Senest opdateret - 19.07.2016 07:40

Problemer med MyHotel pt. (Løst)

Dato - 13.06.2016 13:47

Påvirker System - HTTP | Prioritet - Medium

Der er pt problemer at tilgå hjemmesider på WHM01 og WHM02.

Vores teknikere arbejder pt. i samarbejde med cPanel pg CloudLinux for at løse problemet.

Mail og ftp virker, men kan dog være ustabilt i forbindelse med fejlsøgningen.

Næste status vil blive lagt online kl 16:30

Problemet er nu løst vi beklager ulejligheden

Senest opdateret - 13.06.2016 16:24

WHM01 Poor reputation (mail) (Løst)

Dato - 24.05.2016 16:10 - 26.05.2016 13:11

Påvirker Server - WHM01 | Prioritet - Høj

WHM01 blev mandag aften placeret på en spam liste pga. et webhotel der udsendte store mængder spam.

Problemet blev hurtigt løst. Dog har den shared IP adresse på WHM01 fået såkaldt POOR reputation.

Der kan gå op til 72 timer før alle domæner placeret på IP adressen igen er trusted.

Det betyder at man kan få MTA Poor reputation fejl på udsendte mails.

Ovenstående problem gælder IKKE kunder med dedikeret IP adresser. Desuden gælder ovenstående KUN MyHoteller placeret på WHM01.

Senest opdateret - 24.05.2016 16:14

Planlagt netværksarbejde (Løst)

Dato - 25.05.2016 22:00 - 26.05.2016 13:11

Påvirker System - Netværk | Prioritet - Høj

I forbindelse med installation af nyt routningsudstyr varsler vi hermed arbejde på vores netværk.

Arbejdet påbegyndes onsdag d. 25/5-2016 kl 22.00 og varer indtil kl 23.00 CET.

Dette arbejde kan medføre små og korte udfald på MyHoteller, Reseller, og Hosted Exchange.

Senest opdateret - 23.05.2016 12:21

Opdatering af cPanel/WHM (Løst)

Dato - 26.04.2016 11:00 - 27.04.2016 16:07

Påvirker System - Alle MyHoteller og reseller løsninger | Prioritet - Lav

Idag opdateres cPanel/WHM til version 56 på alle vores servere. Opdateringen bør ikke påvirke driften.

Udover en masse sikkerhedsopdateringer, og ny funktionalitet under motorhjelmen
- bringer den nye opdatering også ny funktionalitet til vores kunder.

Site Publisher
Er en let-at-bruge statisk webside generator. Til at starte med er der 3 skabeloner man kan vælge imellem, og du kan dermed lave en statisk hjemmeside super hurtigt, og ikke mindst nemt.

Account Invites
Denne funktionalitet gør det muligt at sende et link til nye brugere så de kan kontrollere deres egen e-mail, ftp og webdisk adgang. Hvis du fx skal give en udvikler adgang til FTP kan du nu blot generere et link i cPanel som så sendes til udvikleren. Herefter kan udvikleren selv oprette adgang til FTP.

Vil du have alle de nørdede detaljer med?

Så kan du læse cPanels release notes her: http://go.cpanel.net/releasenotes

Senest opdateret - 26.04.2016 12:53

Vi opdatere idag fra MySQL 5.6 til MariaDB 10 (Løst)

Dato - 07.03.2016 22:00 - 14.04.2016 21:51

Påvirker System - MySQL | Prioritet - Medium

Vi opdatere mandag 07.03.2016 resterende servere til at køre MariaDB 10.1 istedet for MySQL 5.6.

Denne opdatering vil kræve kort genstart af alle databaser. Derfor vil du kunne opleve nedetid i op til 15 minutter på dine databaser imellem kl 22:00 og 23:59.

Der er mange gode grunde til at vi opdatere til MariaDB:
- Udviklingen på MariaDB er mere åben og levende.
- Hurtigere og mere gennemsigtige sikkerhedsopdateringer (vi kan lægge dem på unattended - uden genstart af databaser).
- Bedre søgehastigheder.
- 100% kompatibelt med MySQL - du vil derfor ikke skulle foretage dig noget som helst i forbindelse med denne opdatering.

Senest opdateret - 06.03.2016 12:50

Nedbrud på MySQL (WHM02) (Løst)

Dato - 04.03.2016 16:01 - 04.03.2016 17:16

Påvirker Server - WHM02 | Prioritet - Kritisk

I forbindelse med opdatering af MySQL 5.6 til MariaDB 10.1 er vores teknikere løbet ind i nogle udfordringer. Det kræver at der gøres lidt ekstra arbejde i forbindelse med opdateringen.

Vores teknikere arbejder på højtryk i samarbejde med cPanel for at få databaserne op igen hurtigst muligt.

17:16 - Problemet er nu løst. Opdateringen til MariaDB 10.1 er gennemført.

Senest opdateret - 04.03.2016 17:56

Problemer med MyHotel og Reseller-platform (Løst)

Dato - 25.02.2016 12:15 - 25.02.2016 16:00

Påvirker System - MyHotel og Reseller-platform | Prioritet - Kritisk

Vi oplever desværre i øjeblikket nogle problemer med den underliggende storage-infrastruktur.
Vores teknikere er allerede i fuld gang med at se på problemet som vi forsøger at løse hurtigst muligt og med alle midler.
Vi beklager de gener driftsforstyrrelsen medfører.

UPDATE kl. 15:00:

Vores teknikere arbejder stadig på højttryk på at løse problemer med storage-infrastrukturen.

UPDATE kl. 15:22:

Sites og services er på vej op igen.

Senest opdateret - 26.02.2016 09:12

Opgradering af MySQL til MariaDB (Løst)

Dato - 24.02.2016 10:30 - 24.02.2016 10:55

Påvirker Server - CP01 | Prioritet - Medium

Vi opgradere fra MySQL til MariaDB den 24.februar.2016 imellem 10:30-11:00.

Der kan være enkelte udfald på database forbindelsen i denne periode.

24.02.2016 - 10:31
Opgradering startet - der vil være udfald i perioden 10:40 - 10:55

24.02.2016 - 10:50
Opgradering fortsat igang - der bør ikke være flere udfald på MySQL efter kl 10:55.

24.02.2016 - 10:55
Opdatering gennemført.

Senest opdateret - 24.02.2016 10:55

Servicevindue (Løst)

Dato - 19.02.2016 23:15 - 24.02.2016 10:50

Påvirker System - WHM02 og RESELLER DELT | Prioritet - Medium

Fredag aften kl 23:15 frem til lørdag kl 01:00 (1 time og 45 minutter), er der planlagt servicevindue på serverne WHM02 og alle RESELLER DELT.

Servicevinduet vil påvirke drifte på webhoteller placeret på disse servere i ovenstående periode.

Vi vil klarmelde systemet her på siden efter endt servicevindue.

Senest opdateret - 18.02.2016 18:21

Problemer på WHM03 (Løst)

Dato - 17.02.2016 13:46 - 17.02.2016 22:10

Påvirker Server - WHM03 | Prioritet - Høj

Vi oplever pt. problemer med WHM03. Vores teknikere arbejder på højtryk for at løse problemet.

Opdateret 15:53
Flere kunder vil fortsat opleve lange svartider på deres hjemmesider placeret på WHM03. Vores teknikere arbejder på en løsning i samarbejde med cPanel, og vores datacenter.

Opdateret 22:10
Serveren skulle nu køre normal drift igen - vi vil i den næste periode holde et ekstra vågent øje med serveren.

Senest opdateret - 18.02.2016 09:22

Opdatering af firewall (Løst)

Dato - 16.02.2016 18:00 - 17.02.2016 15:55

Påvirker System - Firewall opgradering | Prioritet - Lav

Vi skal opgradere vores firewall i denne forbindelse kan der forekomme korte udfald (under 500ms) på alle webhoteller i perioden 18:00-19:30

Senest opdateret - 16.02.2016 16:10

Nedbrud på mailservice (Løst)

Dato - 06.02.2016 14:10 - 06.02.2016 14:30

Påvirker Server - WHM02 | Prioritet - Kritisk

Der er pt. problemer med mail servicen på WHM02. Vores teknikere arbejder på en løsning.

Genstart af hele WHM02 kan blive nødvendig.


Senest opdateret - 08.02.2016 13:55

Opdatering af cPanel (Løst)

Dato - 27.01.2016 00:00 - 08.02.2016 13:55

Påvirker System - Gælder alle MyHoteller og Reseller løsninger | Prioritet - Lav

Over de næste dage opdatere vi cPanel på alle servere til version 11.54. Opdateringen bør ikke påvirke driften.

Senest opdateret - 26.01.2016 09:43

Nye IP adresser (Løst)

Dato - 29.12.2015 21:00 - 30.12.2015 02:00

Påvirker System - MyHoteller, Reseller | Prioritet - Høj

SE AKTUEL STATUS NEDERST

Den 29. december 2015 kl 21:00 til d. 30 december 2015 kl 02:00 varsles hermed servicevindue på samtlige servere.

I ovenstående periode skifter vi IP adresser, og omlægger dele af vores MyHotel- samt Reseller infrastruktur manuelt. Dette betyder, at vi under service vinduet, lukker alle MyHoteller/reseller løsninger samt navneservere. I forbindelse med dette, vil alle systemer være utilgængelige i en periode på 10-90 minutter.

Benytter du anden navneserver end vores (fx GratisDNS eller lign), skal du være opmærksom på at skifte din IP adresse i forbindelse med vores skift. Dette gælder særligt kunder med dedikeret IP som ikke benytter YayHostings navneservere.

Benytter du YayHostings navneservere (hvilket 98% af vore kunder gør), skal du ikke foretage dig noget.

Ovenstående påvirker ikke vores Hosted Exchange platform.


Aktuelle status på arbejde:

Vores leverandør blev desværre, grundet uforudsete hændelser, først færdig med deres del af servicevindue onsdag tidlig morgen.

YayHostings teknikere siden da arbejdet på højttryk for at tilpasse og konfigurere servere samt infrastruktur. De forskellige systmener og servere på vej op nu i takt med, at de bliver færdige.

Vi forventer at alle systemer er oppe at køre senest kl. kl 11:00.

--- ALLE SERVICES KØRER NU IGEN ---

BEMÆRK:
Hvis dit domæne IKKE peger på YayHostings navneservere, skal du ændre den IP manuelt. Kontakt eventuelt vores support-afdeling hvis dette er tilfældet.
Hvis dit domæne PEGER på vores navneservere, skal du intet gøre.

Senest opdateret - 30.12.2015 14:12

Periodiske problemer med Hosted Exchange (Løst)

Dato - 29.12.2015 09:12 - 29.12.2015 12:40

Påvirker System - Hosted Exchange | Prioritet - Medium

09:12
Der er rapporteret periodiske problemer med Hosted Exchange mail for nogle kunder.

Vores teknikere er gået igang med at finde årsagen til problemerne.

11:22
Løsning er fundet og implementeres i systemet nu - der kan gå op til 2 timer før alle med periodiske problemer får denne rettelse.

12:40
Rettelsen er nu kørt ud på alle vore Hosted Exchange kunder - og er hermed løst.


Senest opdateret - 29.12.2015 13:19

Opgradering af alle MyHoteller (Løst)

Dato - 01.12.2015 01:00 - 22.12.2015 14:46

Påvirker System - MyHoteller | Prioritet - Lav

I perioden 01.december.2015 til 03.december.2015 opgradere YayHosting alle MyHoteller således at standard størrelsen nu er 5GB plads og ubegrænset mail og databaser. Opgraderingen tager kun få minutter pr. webhotel og vil IKKE forårsage nedetid.

Senest opdateret - 01.12.2015 12:18

Opdatering af YayHosting.dk (Løst)

Dato - 22.11.2015 10:00 - 22.11.2015 19:49

Påvirker Andre - yayhosting.dk (vores hjemmeside) | Prioritet - Høj

Søndag opdaterer vi YayHosting.dk til vores nye (længe ventet) design. Det betyder at vores hjemmeside vil være utilgængelig i perioden 10:00 - 18:00.

Vi vil gerne understrege at ovenstående ikke påvirker vore kunders produkter. Vi beklager de gener dette måtte medføre. 


Se mere her

Senest opdateret - 21.11.2015 10:17

Opgradering af PHP (Løst)

Dato - 26.09.2015 21:00 - 29.09.2015 11:01

Påvirker System - MyHotel / Reseller | Prioritet - Medium

Vi opgradere vores standard PHP version opgraderes til 5.6 fra 5.5.

Version 5.6 er selvfølgelig bagudkompatibel - dog er der nogle småting man skal være opmærksom på hvis man oplever problemer.
http://php.net/manual/en/migration56.incompatible.php

Hvis du skulle opleve problemer med din hjemmeside efter opgraderingen - kan du ændre din PHP version til 5.5 igen eller anden kompatibel version - dette gøres via cPanel.
http://yayhosting.dk/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=20

** Opgraderingen er nu gennemført - oplever du problemer så følg ovenstående anvisninger.

Senest opdateret - 26.09.2015 21:40