ClockLæsetid: 3 minutter Sidst opdateret: 30-12-2022

Hvordan opretter man en Gmail?

Der kan være 2 tilfælde hvor du skal bruge en Gmail. Den første er hvis du som privatperson ønsker dig en gratis e-mail, så er Gmail et godt valg.

Den anden mulighed kan være hvis du som virksomhed ønsker at benytte dig af nogle af Googles værktøjer som f.eks. Analytics, Google Ads osv.

Her kan du altså få svar på i begge tilfælde, hvordan man opretter en Gmail.

Opret en Gmail som privat bruger

Se her via 4 enkle trin hvordan man opretter en Gmail som privat bruger:

  • Du kan starte med at skrive i din browser eller din søgemaskine - “Opret Gmail”
  • Tryk på det første link.
  • Nu kommer du til en side med en vejledning, hvor det første punkt hedder “Gå til siden til oprettelse af Google-konti, tryk på det.
  • Her skal du nu blot følge instrukserne.

Simpelt ikke? Når du har oprettet din Google konto, så kan du nemlig logge ind på din gratis Gmail.

Du skal dog være opmærksom på at det brugernavn du vælger, også bliver din mailadresse, altså ditbrugernavn@gmail.com

Da google har mange millioner brugere, så bliver det efterhånden sværere og sværere at finde et godt og ledigt brugernavn.

Opret en Gmail som virksomhed

Som virksomhed kan det være lidt nemmere end som privat bruger, at oprette din mail, du kan se her via få trin hvordan du opretter en Gmail som virksomhed:

  • Følg blot dette link - Opret Google konto.
  • Klik på opret konto i nederste venstre hjørne - og vælg til min virksomhed.
  • Herefter kan du trykke “Brug min nuværende mailadresse i stedet” så kan du nemlig. bruge den mail du allerede har.
  • Herefter indtaster du blot de oplysninger der bliver bedt om.
  • Gå ind på din mail og find mailen fra Google med et link til at bekræfte din konto.
  • Udfyld de resterende felter med oplysninger, og tilføj dit telefonnummer hvis du ønsker det.
  • Accepter vilkårene.

Du har nu en Google konto til din virksomhed som du kan benytte når du vil bruge Googles værktøjer til din hjemmeside.

Ønsker du at vide hvordan man opretter en Gmail, så følg blot de samme punkter som hvis en privatperson ønsker at oprette en Gmail.

Spørgsmål og svar

Plus Hvor lang tid tager det at flytte mit domæne? Det er forskelligt for de individuelle domæneendelser hvor lang tid de tager at flytte. Derudover er der også nogle udbydere der holder længere på domænerne end andre. Det kan derfor tage fra et par timer op til 7-8dage.
Plus Er der binding på jeres webhotel? Nej det er der ikke. Du kan flytte dit domæne når det passer dig. Forudbetalt leje tilbagebetales dog ikke.
Plus Kan I migrere vores hjemmeside til jer? Vi hjælper gerne med at flytte fra din nuværrende udbyder til os. Faktisk så flytter vi WordPress installationer gratis. Kontakt supporten for mere info.
Plus Kan jeg betale månedligt? Det er på nuværrende tidspunkt kun muligt at betale årligt for et MyHotel.
Plus Hvad er opsigelsesfristen? Der er ingen opsigelsesfrist. Man betaler et år forud for sit MyHotel, og ønsker man at flytte kan dette til hver en tid gøres. Forudbetalt leje tilbagebetales dog ikke.
Plus Hvad er en reseller? En reseller er f.eks et webbureau, udvikler eller lignende der ønsker at tjene penge på at videresælge webplads uden selv at hoste. Det gør vi muligt ved at whitelabel hele hosting miljøet.
Plus Hvad koster telefonsupport? Telefonsupport koster 625 DKK pr. opkald/sag.
Du kan naturligvis altid kontakte os gratis via enten e-mail eller chat.
Plus Hvordan opsiger jeg? Vi har lavet en guide til hvordan du opsiger.
Klik her, og se hvordan du opsiger.
Plus Kan jeg selv styre DNS? Du har naturligvis fuld kontrol over hele din DNS zone i vores kontrolpanel (cPanel).
Plus Får jeg IMAP eller POP3? Vores systemer understøtter begge dele, og du vælger derfor helt selv om du vil bruge IMAP eller POP3.