Du har med stor sandsynlighed selv en profil på Facebook, men har din virksomhed en profil på Google Business? Google My Business, som det også kaldes, er en slags platform for virksomheder i stil med Facebook. Du laver en profil til din virksomhed, og det kan gøre den synlig for flere potentielle kunder.
Det er et smart værktøj til virksomheder, som giver mere synlighed online. Med dette værktøj har du mulighed for at påvirke, hvordan din virksomhed fremstår i Google-søgninger.
Det koster ikke noget at oprette en profil på Google Business eller at bruge den. Det koster kun den tid, du lægger i det, men den vil være godt givet ud. Du får nemlig meget større synlighed online, hvis du har en profil på Google Business, og synlighed giver kunder.
Med en profil på My Business bliver din virksomhed mere synlig online. Det bliver nemmere for dine kunder at finde dig via en Google-søgning og på Google Maps.
Er du grundig med at lave din profil og at holde den opdateret, kan den give dig nye kunder. Den kan sørge for, at nye kunder opdager din forretning, og den kan vise dem, hvad du har at tilbyde.
Du kan endda holde øje med, hvad dine kunder foretager sig. Du kan nemlig se, hvor mange personer der søger efter din virksomhed online. Du kan også sætte dig nogle mål om at få tallet til at stige.
En Google Business profil giver dine kunder flere muligheder for at kontakte dig. Det bliver nemmere for dem at finde dine kontaktoplysninger. Så en virksomhedsprofil kan være en hjælp for dine kunder.
Mennesker er af natur dovne. Når vi er på internettet, er vi ekstra dovne. Det hele skal gå hurtigt, og det skal være nemt. Giver du dine kunder nem adgang til dine oplysninger, mister du dem ikke. De vælger ikke din konkurrent i stedet for, fordi han har gjort det nemmere for dem.
Du kan lave en super profil med alle informationer om din virksomhed og billeder af dine produkter. Det vil lokke flere kunder til. Når de søger på Google efter den type varer, du har, så kommer du frem.
Når du har administreret din virksomheds oplysninger hos Google, så kan din virksomhed blive vist i højre side i Google-søgninger. Det giver ekstra synlighed. Du råber simpelthen lidt højere med en Google Business profil.
En profil på Google My Business er en god idé for din virksomhed. Men du bør også sørge for, at din hjemmeside er i orden. Når potentielle kunder finder din profil, så klikker de sig måske videre til din hjemmeside. Derfor bør den være i tip top stand.
Du bør også tænke på sikkerheden på din hjemmeside, hvis den er en webshop. Dine kunder indtaster personlige oplysninger, når de handler. Det bør de kunne gøre helt sikkert.
Mangler din hjemmeside lidt, så kan du få hjælp til at forbedre den. Kontakt gerne os.