Har du hørt om Google Analytics, og er du blevet anbefalet at bruge det? Ved du bare ikke helt, hvad det egentlig er? Så lad os forklare dig det!
Google Analytics er et digitalt værktøj, der kan analysere din hjemmeside. Det kan holde øje med, hvor mange besøgende den får, og hvad de foretager sig. Det handler altså om brugeradfærd på hjemmesider. Det er et værktøj, der kan fortælle dig, hvordan din hjemmeside og dens enkelte dele klarer sig.
Det er et yderst praktisk og brugbart værktøj til alle med en hjemmeside. Er du ikke kommet i gang med at bruge Google Analytics endnu, så kan det kun gå for langsomt.
Et værktøj, der holder øje med din hjemmeside og dens besøgende, er smart, fordi det giver dig værdifuld indsigt. Du finder ud af en masse ting, som du ellers ikke ville vide.
Når man har en fysisk butik, så kan man se de kunder, der kommer ind. Man kan holde øje med, om de kigger mest på den ene eller den anden hylde. Man kan se, hvor de har nemmest ved at beslutte sig for et køb. Sådan er det ikke på en hjemmeside – medmindre du bruger Google Analytics.
Viden er magt, siger man. Har du viden om dine besøgendes adfærd på din hjemmeside, så har du magten til at gøre den endnu bedre.
Hvis du har en hjemmeside, vil vi anbefale dig at bruge Google Analytics. Det kan give dig nyttig indsigt, og det er et værktøj, du kan bruge til rigtig meget. Du kan nemlig bruge din indsigt til at foretage ændringer på hjemmesiden. Når du kan se, hvad der ikke fungerer, kan du lave om på det.
Det er meget nyttigt for dig at vide, hvordan din hjemmeside klarer sig. Hele idéen med at have en hjemmeside er at få nogle besøgende på den. Men de er ikke meget værd, hvis de forsvinder igen med det samme. Så du skal holde fast på dem.
Når du bruger Google Analytics, kan du lære dine besøgende og dine kunder at kende. Du kan se, hvad der interesserer dem, og hvad der får dem til at købe noget hos dig.
Din viden om dine besøgende kan du bruge til at forbedre din hjemmeside. Det er et løbende arbejde, som du aldrig bliver færdig med, men det kan give gode resultater. I en fysisk butik ville du måske flytte rundt på reoler eller varer eller anskaffe dig nye varer. På en hjemmeside kan du også flytte rundt på ting og lave andre ændringer.
Der er noget opsætning i Google Analytics, og man skal lære at tyde de tal, man får ud af det. Derfor kan det være lidt svært at komme i gang. Men vi hjælper dig gerne. Kontakt os endelig, så du kan begynde at lære din hjemmesides besøgende at kende. Det er også meget muligt, at vi kan hjælpe dig med andre forbedringer på din hjemmesid