ClockLæsetid: 2 minutter Sidst opdateret: 30-12-2022

Hvad er et alias?

I det almene dagligsprog betyder alias et dæknavn, og det er heller ikke irrelevant, når man taler om et alias inden for webverdenen. Her taler man om alias, når man opretter en ekstra e-mail- adresse, der sender e-mails til en allerede oprettet e-mailadresse. Normalt har man bare én adresse til sin indbakke, men opretter du et alias, kan du altså have flere.

Sådan fungerer et alias

Når du opretter din mail, så laver du naturligvis en e-mailadresse. Men du har også mulighed for at oprette flere adresser, der sender mails til den samme indbakke. Det kan eksempelvis være, at du har en e-mailadresse, der hedder mail@gmail.com eller lignende, og denne kan du altså lave flere adresser til, som f.eks. Anders@Andersen.com.

Kan man sende mails fra sit alias?

Et alias bruges ikke til at sende mails fra, men er derimod en hjælp for andre, så din mail kan være nemmere at huske, eller hvis det forsimpler en del af arbejdsprocesserne på kontoret. Men har du f.eks. en mail med 3 aliasser, så ender de alle i den samme indbakke, men når du svarer tilbage, så vil afsenderen altid være fra din primære e-mailadresse. Du kan dog komme til at sende fra din alias e-mail, hvis du opretter en distributionsgruppe eller opretter en hel ny mail.

Hvornår er mit alias aktivt?

Når man har oprettet et alias, burde det fungere med det samme. Hvis du ikke kan få det til at virke, så kan du starte med at tjekke, om stavningen er korrekt. Derudover kan du vente 24 timer, så du har givet aliasset lang nok tid til at blive konfigureret. Du er også velkommen til at tage kontakt til os, og så kan vi hjælpe dig med at få din alias e-mail op og køre i en fart.

Spørgsmål og svar

Plus Hvor lang tid tager det at flytte mit domæne? Det er forskelligt for de individuelle domæneendelser hvor lang tid de tager at flytte. Derudover er der også nogle udbydere der holder længere på domænerne end andre. Det kan derfor tage fra et par timer op til 7-8dage.
Plus Er der binding på jeres webhotel? Nej det er der ikke. Du kan flytte dit domæne når det passer dig. Forudbetalt leje tilbagebetales dog ikke.
Plus Kan jeg selv opgrader? Du kan til enhver tid op og nedgrader direkte fra kundeområdet.
Plus Kan I migrere vores hjemmeside til jer? Vi hjælper gerne med at flytte fra din nuværrende udbyder til os. Faktisk så flytter vi WordPress installationer gratis. Kontakt supporten for mere info.
Plus Kan jeg betale månedligt? Desværre. Det er kun muligt at betale årligt for et MyHotel.
Plus Har i et mailhotel? Vores MyHoteller er så billige at vi kan ikke tilbyde dem billigere uden webserver.
Plus Hvad er opsigelsesfristen? Der er ingen opsigelsesfrist. Man betaler et år forud for sit MyHotel, og ønsker man at flytte kan dette til hver en tid gøres. Forudbetalt leje tilbagebetales dog ikke.
Plus Hvad er en reseller? En reseller er f.eks et webbureau, udvikler eller lignende der ønsker at tjene penge på at videresælge webplads uden selv at hoste. Det gør vi muligt ved at whitelabel hele hosting miljøet.
Plus Får jeg IMAP eller POP3? Vores systemer understøtter begge dele, og du vælger derfor helt selv om du vil bruge IMAP eller POP3.
Plus Hvad koster telefonsupport? Telefonsupport koster 625 DKK pr. opkald/sag.
Du kan naturligvis altid kontakte os gratis via enten e-mail eller chat.
Plus Hvordan opsiger jeg? Vi har lavet en guide til hvordan du opsiger.
Klik her, og se hvordan du opsiger.
Plus Kan jeg selv styre DNS? Du har naturligvis fuld kontrol over hele din DNS zone i vores kontrolpanel (cPanel).