ClockLæsetid: 2 minutter Sidst opdateret: 24-02-2023

Hvad er Cloud Storage?

Cloud storage – den moderne og nemme måde at gemme dine filer på

Cloud storage eller sky-lagring er blevet en populær måde at opbevare sine filer på. Men hvad er cloud storage egentlig, og hvorfor er det blevet så populært?

Cloud storage betyder, at du kan gemme dine filer i skyen, hvilket betyder, at de ikke ligger på din egen computer eller eksterne harddisk, men i stedet bliver opbevaret på en server et eller flere steder i verden. Det betyder, at du kan få adgang til dine filer fra enhver enhed, så længe du har internetforbindelse. Det betyder også, at du kan dele dine filer med andre mennesker, uden at skulle sende dem frem og tilbage via e-mail eller USB-stik.

En af fordelene ved cloud storage er, at du kan gemme store mængder data, uden at det fylder op på din egen computer. Du kan også nemt dele dine filer med andre mennesker, hvilket gør det nemt at samarbejde og dele information. Det betyder også, at du kan tilgå dine filer, uanset hvor i verden du befinder dig.

En anden fordel ved cloud storage er, at du kan få adgang til dine filer fra forskellige enheder. Det betyder, at du kan arbejde på et dokument fra din computer derhjemme, og fortsætte på din tablet eller smartphone, når du er på farten.

Men er cloud storage sikkert? Ja, det er det i hvert fald, hvis du vælger en pålidelig og velrenommeret leverandør. De fleste cloudstorage-leverandører benytter sig af stærk kryptering og har backup- og sikkerhedskopieringsprocedurer på plads, så dine filer er beskyttet mod tab eller tyveri.

Der er mange forskellige cloud storage-leverandører på markedet, og det kan være svært at vælge den rigtige. Det er vigtigt at vælge en, der tilbyder den funktionalitet, du har brug for, og som har en god sikkerhed. Det kan også være en god idé at vælge en, der er velrenommeret og har gode anmeldelser.

Alt i alt er cloud storage en moderne og nem måde at gemme og dele dine filer på. Det giver dig mulighed for at tilgå dine filer fra enhver enhed og dele dem med andre mennesker på en sikker måde.

Spørgsmål og svar

Plus Hvor lang tid tager det at flytte mit domæne? Det er forskelligt for de individuelle domæneendelser hvor lang tid de tager at flytte. Derudover er der også nogle udbydere der holder længere på domænerne end andre. Det kan derfor tage fra et par timer op til 7-8dage.
Plus Er der binding på jeres webhotel? Nej det er der ikke. Du kan flytte dit domæne når det passer dig. Forudbetalt leje tilbagebetales dog ikke.
Plus Kan I migrere vores hjemmeside til jer? Vi hjælper gerne med at flytte fra din nuværrende udbyder til os. Faktisk så flytter vi WordPress installationer gratis. Kontakt supporten for mere info.
Plus Kan jeg betale månedligt? Det er på nuværrende tidspunkt kun muligt at betale årligt for et MyHotel.
Plus Hvad er opsigelsesfristen? Der er ingen opsigelsesfrist. Man betaler et år forud for sit MyHotel, og ønsker man at flytte kan dette til hver en tid gøres. Forudbetalt leje tilbagebetales dog ikke.
Plus Hvad er en reseller? En reseller er f.eks et webbureau, udvikler eller lignende der ønsker at tjene penge på at videresælge webplads uden selv at hoste. Det gør vi muligt ved at whitelabel hele hosting miljøet.
Plus Hvad koster telefonsupport? Telefonsupport koster 625 DKK pr. opkald/sag.
Du kan naturligvis altid kontakte os gratis via enten e-mail eller chat.
Plus Hvordan opsiger jeg? Vi har lavet en guide til hvordan du opsiger.
Klik her, og se hvordan du opsiger.
Plus Kan jeg selv styre DNS? Du har naturligvis fuld kontrol over hele din DNS zone i vores kontrolpanel (cPanel).
Plus Får jeg IMAP eller POP3? Vores systemer understøtter begge dele, og du vælger derfor helt selv om du vil bruge IMAP eller POP3.