ClockLæsetid: 2 minutter Sidst opdateret: 24-02-2023

Hvad er backup frequency?

Backup frequency, eller backup frekvens på dansk, henviser til hvor ofte der tages backup af data på en computer eller en server. Det er en vigtig faktor at overveje, da backup er en essentiel del af datasikkerheden. Hvis du ikke tager regelmæssige backup af dine data, risikerer du at miste alt, hvis din computer eller server går ned, eller hvis der sker en hacker- eller malware-angreb.

Hvor ofte du skal tage backup afhænger af, hvor vigtige dataene er, og hvor hyppigt de opdateres. Hvis du har en hjemmeside, hvor der ikke sker meget ændring i indholdet, kan du måske nøjes med at tage backup én gang om ugen. Men hvis du har en webshop, der opdateres flere gange om dagen, bør du tage backup mindst én gang om dagen eller endda flere gange om dagen.

Backup frequency afhænger også af, hvor mange data, der skal tages backup af, og hvor stor mængde data du har råd til at miste. Hvis du har mange store filer, der ændrer sig ofte, bør du tage backup oftere for at mindske risikoen for at miste vigtige data.

Backup frequency kan også påvirkes af den type backup, du tager. Der er forskellige typer af backup, herunder full backup, differential backup og incremental backup. Full backup tager en komplet kopi af alle data, differential backup tager backup af de ændrede data siden sidste full backup, og incremental backup tager backup af de ændrede data siden sidste backup. Hvis du tager full backup én gang om ugen og daglige incremental backup, vil du kunne genskabe data fra senest 24 timer siden i tilfælde af datatab.

Spørgsmål og svar

Plus Hvor lang tid tager det at flytte mit domæne? Det er forskelligt for de individuelle domæneendelser hvor lang tid de tager at flytte. Derudover er der også nogle udbydere der holder længere på domænerne end andre. Det kan derfor tage fra et par timer op til 7-8dage.
Plus Er der binding på jeres webhotel? Nej det er der ikke. Du kan flytte dit domæne når det passer dig. Forudbetalt leje tilbagebetales dog ikke.
Plus Kan I migrere vores hjemmeside til jer? Vi hjælper gerne med at flytte fra din nuværrende udbyder til os. Faktisk så flytter vi WordPress installationer gratis. Kontakt supporten for mere info.
Plus Kan jeg betale månedligt? Det er på nuværrende tidspunkt kun muligt at betale årligt for et MyHotel.
Plus Hvad er opsigelsesfristen? Der er ingen opsigelsesfrist. Man betaler et år forud for sit MyHotel, og ønsker man at flytte kan dette til hver en tid gøres. Forudbetalt leje tilbagebetales dog ikke.
Plus Hvad er en reseller? En reseller er f.eks et webbureau, udvikler eller lignende der ønsker at tjene penge på at videresælge webplads uden selv at hoste. Det gør vi muligt ved at whitelabel hele hosting miljøet.
Plus Hvad koster telefonsupport? Telefonsupport koster 625 DKK pr. opkald/sag.
Du kan naturligvis altid kontakte os gratis via enten e-mail eller chat.
Plus Hvordan opsiger jeg? Vi har lavet en guide til hvordan du opsiger.
Klik her, og se hvordan du opsiger.
Plus Kan jeg selv styre DNS? Du har naturligvis fuld kontrol over hele din DNS zone i vores kontrolpanel (cPanel).
Plus Får jeg IMAP eller POP3? Vores systemer understøtter begge dele, og du vælger derfor helt selv om du vil bruge IMAP eller POP3.