Vidensdatabase - få svar på de mest gænse spørgsmål


Opsætning af e-mail på Thunderbird Print 0

Her er trinene til at opsætte en e-mail-konto med Thunderbird på Windows:
1) Åbn Thunderbird på din computer.
2) Klik på "Opsæt en mailkonto" under "Opret en ny konto" sektionen.
3) Indtast dit navn, e-mailadresse og adgangskode og klik på "Fortsæt".
4) Thunderbird vil nu forsøge at oprette forbindelse til din mailserver. Hvis der opstår problemer, kan du vælge "Konfigurer manuelt" og indtaste serveroplysningerne manuelt.
5) Vælg IMAP eller POP3. Vi anbefaler at bruge IMAP, da det giver mulighed for at synkronisere med serveren, og det er mere sikkert.
6) Du kan se eksempel her:

Indgående Post
Værtsnavn: mail.ditdomæne.dk
Port: 993
Forbindelsessikkerhed: SSL / TLS
Godkendelsesmetode: Almindelig adgangskode
Brugernavn: Skriv din e-mailen igen.

Udgående Post
Værtsnavn: mail.ditdomæne.dk
Port: 465
Forbindelsessikkerhed: SSL / TLS
Godkendelsesmetode: Almindelig adgangskode
Brugernavn: Skriv din e-mailen igen.

7) Herefter skal du klikke på "Afprøv konfiguration". Hvis den ikke godkender dine oplysninger, skal du kontrollere dine oplysninger igen. Hvis du har lige ændret navneservere for nyligt, kan det tage op til 24 timer, før det virker.
Hvis den godkender dine oplysninger, så skal du klikke på "Opret konto".
8) Klik på "Afslut" for at afslutte konfigurationen af din e-mail-konto.
9) Din e-mail-konto er nu opsat i Thunderbird, og du kan begynde at bruge den til at sende og modtage e-mails.
Hvis du har brug for yderligere hjælp til opsætning af din e-mail-konto i Thunderbird, kan du kontakte din e-mail-udbyder for at få vejledning i konfigurationen af serveroplysninger og porte.

« Tilbage

Stadig brug for hjælp?

Fandt du ikke det du ledte efter?

Vi svarer som regel indenfor 24 timer ved at fange os enten på support@yayhosting.dk eller via chatten.

Kontakt YayHosting.dk