Vidensdatabase - få svar på de mest gænse spørgsmål


Opsætning af e-mail (Outlook 2016, 2019 og 365) Print 2

Først skal du have Outlook programmet nede ned fra Microsoft 365. Bemærk, Windows computere har en mail light version, mange forveksler denne med Outlook’en.

 

Når du har program åbnet, så skal du klikke på ”Filer”. Herefter skal du vælge ”Tilføj konto”, og et nyt vindue vil dukke op.

På inputfeltet skal du skrive den e-mail, som du ønsker at opsætte. Klik på ”Avancerede indstillinger”, og marker den lille boks: Lad mig manuelt konfigurere min konto – Klik på ”Opret forbindelse” herefter.

Den næste side skal du vælge enten IMAP eller POP3. Vi anbefaler, at du bruger IMAP-protokollen.

 

Indgående Post:

Server: Her skal du skrive mail. foran dit domæne, fx mail.mydomain.dk.

Port: Ønsker du at bruge IMAP, så skal du skrive 995, hvis du ønsker at anvende POP3, så skal du skrive 993

Krypteringsmetode: SSL/TLS

 

Udgående Post:

Server: Her skal du skrive mail. foran dit domæne, fx mail.mydomain.dk.

Port: 465

Krypteringsmetode: SSL/TLS

 

Tryk på ”Næste”, derefter skal du skrive din kodeord til e-mailen og tryk på ”Opret forbindelse”. Den vil tage ca. et minut om at tænke. Hvis den fejler, så skal du tilbage og kontrollere dine oplysninger, der kan være talt om en indtastefejl.

Hvis den ikke fejler, så har du opsat din mailkonto, det kan være, at Outlook vil bede dig om at genstarte Outlook. Din nye mailkonto vil ligge på sidemenuen.

« Tilbage

Stadig brug for hjælp?

Fandt du ikke det du ledte efter?

Vi svarer som regel indenfor 24 timer ved at fange os enten på support@yayhosting.dk eller via chatten.

Kontakt YayHosting.dk